Thursday, February 2, 2012

IE aku 'hang ' kerana mamat nih !! pdfforge toolbar !!! huh..


Kali pertama berhadapan masalah ni semenjak menggunakan Windows 7 . IE aku 'hang' dipermulaan . Maknanya..bila aku klik icon IE ..paparan akan terbuka..namun hanya memaparkan toolbar dan ruangan putih kosong dihadapannya. Kemudian, ianya akan diam kaku di situ. Nak close pun tak boleh..hanya end task sahaja caranya.
Aku cuba update IE..dan cek pada ie tools..tetapi..masalah tidak juga selesai. Aku try google kat pakcik google..ada yg mengesyorkan agar try cek pada uninstall program . Buang program yg nampak asing dan agak aneh..( yg kita suspek la ) . Dan aku terjumpa sesuatu yg agak memuskil kan aku la.. iaitu..
pdfforge Toolbar V4.9 ... Jadi, sekali lagi aku gi jumpa pakcik Google tu..RUPANYA !!! menatang nih spyware laaaaa.. Dia masuk ofis aku nih semasa aku install PDF Creator.
Rupanya dia la yg buat kacau lam ofice aku nih..dan buatkan otak aku sakit fikir..dan buatkan user lam ofis nih bising..kenapa IE mereka 'hang' ??? . Jadi..dah jumpa tu..cepat-cepatla aku remove..dan segeralah makcik scan apa yg patut. So..masalah makcik dari kemarin dah selesai...dah dapat penyelesaian. Maka..cepat-cepatlah makcik bergegas ke pc user..buat apa yg patut. Jadi..jom minum dulu.. Kopi Dara beb..fuh...nyamannya..

No comments:

Nufnang