Thursday, December 27, 2018

MEE UDANG USOP PULAU SAYAK KEDAH

15 Disember 2018 , sekali lagi kami ke Pulau Sayak . Memenuhi kehendak tekak, nak makan Mee Udang Pulau Sayak. Misi teristimewa aku adalah Mee Sotong. Kalau kali pertama aku ke sini iaitu pada 2014 kami menikmati makanan di Kedai Mee Yaakob, yang terletak bersebelahan kedai ni sahaja. Masatu  keadaan pantai agak bersepah, tetapi suasana tetap cantik. Pada kali ini, pantai lebih bersih. Tiada lagi sampah sarap kat atas pasir tu, jadi.. pemandangan bertambah indah.

Pilihan pada tahun 2018 adalah Mee Udang Usup pula Jadi.. apa komen aku tentang ,mee Usop ni ?

Saiz hidangan, pada aku memang memang banyak. Aku tak larat nak habiskan semangkuk mee tu.  Kuah  ok..ada perisa tetapi agak cair untuk aku. Mee Yaakob yg aku makan pada tahun 2014 lebih pekat. Sotong pula , alhamdulillah, masih segar dan manis. Aku alergik kalau makan sotong lama.. Jadi kalau sotong baru.. tahap alergik tu tak terasa sangat.
Suami aku pula oder Mee Udang. Katanya udang agak kurang manis, walaupun saiznya memang besar. Kami tak pasti sama ada ini adalah udang laut atau udang yang di bela. Danish pula oder Mee Goreng Ketam. Ha..ambik sekor ketam. Firas pula Nasi goreng Sotong. 
Kami sekeluarga bersependapat, makanan bergoreng lebih sedap dari yang berkuah . Korang mesti tertanya berapa harga sepinggan makanan ni ?. Aku bagi jawapan keseluruhan sahaja.. Mee Udang , Mee Sotong, Nasi Goreng Sotong, Mee Goreng Ketam dan empat gelas air Sirap Bandung, Milo Ais, Teh Ais dan Nescafe Ais berjumlah RM80.00 ++ .
Mahal ka Murah ? 
Untuk soalan adakah aku akan kembali semula ke kedai ni ? buat masa terdekat.. mungkin tak kot. Suasana ok .. kebersihan memang memikat, layanan pun tip top.. tempoh masa menunggu pun ok.. tak terlalu lama.. senarai menu pun banyak jenis, cuma kuah mee udang tu tak berapa nak memikat hati aku. Tetapi bagi sesiapa yang sukakan kuah cair.. boleh mai try makan di sini. Selera kita tak sama.. jadi tak salah mencuba. Tak cuba tak tahu kan.. 


No comments:

Nufnang