Thursday, September 13, 2012

meja tulis adik VS abang

 Hai .. tengokla abang saya Danish..rajin dia buat kerja sekolah. Dan saya sebagai adik sentiasa ingin membantu abang menyiapkan kerja sekolahnya. Tetapi saya hairan , setiap kali saya nak membantu abang, pasti abang akan adukan pada ibu atau abah. Saya betul-betul tak puas hati.
Jadi.. abah cakap dengan saya yang abah akan sediakan meja tulis saya sendiri.
Yes !! sukanya hati saya. Jadi..nampak tak kepala saya kat hujung meja tu... saya pun rajin tau..
 Baguskan saya buat kerja sekolah?
Tapi.. saya masih tak berpuas hati..kenapa buku abang semuanya tebal dan ada gambar macam-macam. dan saya pula hanya dapat kertas kosong sahaja. Tetapi..saya cukup berpuas hati apabila berjaya mendapatkan kaler abang yang berbagai warna tu. saya tak ingat semua kaler tu..cuma saya tahu kaler hijau ja. Jadi..kalau sesiapa tanya saya..ini warna apa ? jawapannya hanya satu ja.. HIJAU ... yey..kalau nasib betul.. saya cukup bertuah.
 saya takda kotak pensil macam abang.. jadi apabila saya ternampak kotak hitam ni..yang saya selalu letak kat kepala tu..saya jadikan tempat mengisi kaler ni semua. Kreatifnya saya... tapi ibu tak setuju..
 
 Comelkan saya lepak kat sini ?
 
 Argh..susahnya nak pilih kaler yang cantik nii

Aik..kenapa abg ushar saya cam tu ? abg jeles pada tempat saya ya?? 
 
Yey..kerja sekolah semua dah siap. Dekat meja pun saya turut buat ukiran baru. Sebab saya berpendapat gambar kat meja ni tak cukup lawa. Dan saya rasa lengan saya pun patut saya letakan warna hijau. Supaya ianya lebih berseri-seri.
Setelah puas menconteng semua.. ibu pula ambil giliran..sapu minyak Jonhson BB kat ukiran kreatif di lengan saya ni.. Saya suka sangat.
Ok kengkawan.. kita jumpa di kisah yg lain pula..


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...