Wednesday, March 13, 2019

PALM GARDEN HOTEL PUTRAJAYA

Lepas aku kenyang, tetiba baru ternampak rakan - rakan dari cawangan lain yang sedang lepak di situ, maka dengan ramah tamahnya aku pun menegur sapa menyapa.. tapi tak berani dekat !! . Salam jauh -jauh gitu.. sebab aku sedar diri..last aku mandi sebelum subuh di pagi hari yang sepi tadi.. atas rasa keinsafan, setelah hampir menjadi ikan stim di dalam bas .. maka aku undurkan diri dengan penuh tata susila .. 
Bila berjaya melepaskan diri dari cafe, hati pun bersorak girang.. aku nak tidorrr..nak kuak lentang atas katil.. maka misi mencari bilik pun bermula. Bilik aku tingkat bawah sekali.. laa.. rugi ! rugi !! .aku nak main lif... aku nak naik lif ni.. 
Masuk ja bilik... wahh.. harum.. bau macam Hotel.. 

Tilam gebu gebas, ada sliding door, ada balcony tapi aku sengsorang..tak berteman.. eee..sunyinya..dan rasa sepi la pulak. Jadi.. operasi pertama.. on kan semua lampu yang ada.. haa.. tapi still tak terang benderang..lampu hotel katakan... nak cerah..kena masuk lam tandas. Pastu buka TV..kasi ada orang bercakap sikit... pastu..baru boleh buat operasi seterusnya.. operasi apa? biarlah rahsia....

Aku dapat bilik berdua.. pegawai besar boleh la dapat bilik sengsorang.. tilam Super Single, bantal 3 bijik.. tapi yang bestnya..bantal di sini pendak-pendek, bukan standard aku beli kat kedai tu.. walaupun pendek..tetap gebu dan tidoq mati sampai tahap tak sedar malam tadi ada bunyi rimau mengaum atau tak. heee... 
Keesokannya bila aku jumpa geng yang lain, ramai yg cakap tak boleh tidur, sebab berubah tempat ..pastu teringat anak.. aku sengeh cam kerang rebus ja..sebab aku tak alami semua tu..letak ja kepala.. baca doa tidur,pastu baca ayat kursi .. ( aku tak pasti habis atau tak aku baca )  aku dah Lupp...macam orang tutup suis lampu...kelam....hahaha. Inilah hasilnya bertapa di dalam bas.

Layan gambar la yerr.. 
Perabot dalam hotel ok.. Kebersihan pun tahap baguss.. Keluasan bilik pun memuaskan dan kemudahan asas semua ada. 

Tandas takda bathtub. Kalau ada , lagi aku nages.. sebab tak sempat nak berubah jadi mermaid pun... Jadual yang aku dapat, esok pagi pukul 9.30 dah mula perasmian.
Tapi.. bab makan memang meletop.. 5 kali sehari. Aku aku tak sempat nak rasa lapar. Menu pun best.. seafood ..kambing.. pergh... bila balik sini, kawan baru pun muncul di pipi.. cik jelawat muncul lagi..


Nampak.. apa yg ada..



IoI sebelah malam. Dekat kan .. nampak cam dekat, tapi kena melintas jalan.. 

Ioi Sebelah siang.. 
Sebenarnya hotel ni ada kolam mandi..tapi sesungguhnya.. aku tak sempat nak tawaf pun. Niat di hati selepas habis majlis petang nanti, aku nak buat lawatan makcik-makcik masuk pekan, sebab bas pukul 10.00 malam . Majlis habis pukul 5.30 ptg.. ada lebih kurang 4 jam utk aku melepak. Tapi apakan daya.. kawan aku nak jumpa kawan la pulak.. aku pun tak nak la terkial -kial sengsorang kat hotel, maka lepas ja maghrib, terus chek out. 


Ni suasana di bahagian depan bilik aku. Nasib malam tadi takda bunyi aneh dari mainan ni semua.. tapi.. kalau ada bunyi aneh tahap gaban pun.. rasanya aku maintain tidoq dalam iman.. hahaha..

Pukul 9.40 malam, kami dah tercegat di stesen bas Putrajaya. Penat kemarin pun tak hilang lagi.. dah nak tempuh perjalanan jauh pulak.
Disebabkan aku ni adalah co-pilot tebaik, sepanjang perjalanan aku melangut ja merenung bulan dan bintang..pastu layan movie.. memang spesis tak leh tidor kalau naik kenderaan. 
Pukul 5.30 pagi kami sampai di Stesen bas Kuala Perlis. Ramai pelancong asing nak ke Langkawi. Jadi aku pun budged cam nak pi Langkawi gak la.. hahaha..
 Alhamdulillah.. selamat sampai. 28 - 29 Januari 2019.


No comments:

Nufnang