Friday, April 15, 2022

ADYA HOTEL LANGKAWI

Assalamualaikum...

15 April 2022 bersamaan 13 Ramadhan..
Tahun ni aku direzekikan ke Pulau Langkawi , tanpa aku rancang atau bermimpi. Bak kata orang..rezeki datang bergolek, Alhamdulillah.
Jadi dapatlah aku update di sini..rezeki kawan-kawan untuk dapatkan info 6 buah hotel yang aku berjaya jejak atas tugasan kerja.
Penghujung mac, 29 Mac -30 Mac, bos arahkan kami ke Langkawi. Tanpa banyak soal, aku calonkan diri sendiri.. hahahaha...
Sebab utama , aku yakin aku boleh laksanakan misi yang bos nak, sebab aku suka hotel..aku suka bau hotel.. dan aku suka suasana holiday - eleh... macam lah org lain tak suka holiday... kihikihkih... 
Antara hotel yang aku jejak ni, ada ja yg bilamana aku melangkah masuk, dah ada bau yg kurang menyenagkan. Jadi awal awal aku dah tolak hotel tersebut dari terlekat masuk ke dalam senarai projek.

6 Buah hotel yang kami jejak adalah :

1. Seaview Langkawi
2. Bayview Langkawi
3. Goldsand Langkai
4.De Baron Resort Langkawi
5. Adya Hotel Chenang Langkawi
6. Adya Hotel Kuah Langkawi

Hari pertama , aku bersama 3 rakan lain berjaya jejak 5 buah hotel, dan hari terakhir adalah Adya Hotel Kuah.
Jadi harini aku post tentang Adya Hotel Kuah dulu.
Antara 6 buah hotel yang kami jejak, Adya Hotel adalah yang paling mahal bagi caj sewa untuk 1 Malam. 
Tetapi, Adya hotel adalah yang paling eksklusif antara semua hotel yang kami lawati.
Sebelum bertolak kesana, awal -awal lagi kami dah deal dengan pihak pengurusan hotel. Jadi tak sempat pun kami nak bersukaria atau shoping bagai.
Jadual dah padat mampat dan ketat. Tetapi alhamdulillah, masih sempat merasai mood bercuti. Bergelak ketawa dalam cik Azia yang kami sewa sebanyak RM 80 sehari semalam.

Melangkah masuk ke Adya Hotel, haruman hotel  bertaraf 4 bintang ni dah membuatkan hormon holiday aku tersenyum riang.  Lama aku tunggu nak snap gambar tanpa diorang berdua, tetapi apakan daya... banyak pulak isu yg diorang binchangkan di kaunter tersebut. Mungkin kawan lama yg dah lama tak jumpa kot.. 

Ballroom Adya hotel, sangat cantik dan terasa mewah dari segi hiasan dan juga pencahayaan. Bila aku melangkah masuk ke sini, titik utama pandangan aku adalah lampu di siling. Ballroom ni boleh memuatkan hampir 400 orang.. dan diorang ada 5 buah lagi bilik mesyuarat dengan pelbagai saiz mengikut bilangan tetamu. Cara susunan meja dan kerusi untuk setiap bilik mesyuarat boleh ditetapkan sendiri oleh pihak yang menyewa. Lagi penting, PA system dan segala kemudahan untuk bermesyuarat telah disediakan.

Deluxe Room

Deluxe Room
Tiada Bathtub ok..

Setiap Bilik ada balkoni tersendiri. Kalau nak sewa di sini.. ambiklah yang menghadap laut. Sesungguhnya.. cantik yakmat !!!
Tahap kebersihan adalah tiptop !
Cumanya .. hotel ni jauh dari pantai.. 
Jadi kalau hampa target nak pantai, Adya bukanlah pilihan yang terbaik.
Tapi kalau tujuan nak shoping, hampa boleh masukan Adya Kuah dalam senarai.

Suite
Bilik sangatlah luas, ada ruang makan dan ruang tamu berasingan
Ruang tamu suite. 
Pentry pun ada ruang berasingan. Buka ja tirai tu, terus aku terkaku baku. Lawanyaaa .. Indah sungguh ciptaan Allah. Memang tak dapat aku gambarkan dengan kata-kata. 
Warna langit dan warna laut yang bersatu di ufuk laut, meghasilkan memori cinta daun pisang !!! haahahaha..

Inilah pandangan di sebalik tirai.... 
terus hati aku berlagu ...

Kamu yang buat hatiku bergetar.. Rasa yg telah ku lupa.. kurasakan... 
.....
Cobid telah membuatkan aku lupa nikmat Holiday sebenar... !!! CIS KOBID !!!


Aku tenung ke sana..dan kesana.. aku zoom berkali kali..tapi tulah... mata tua susah nak zoom berkali-kali.. peninggg oii.
Sesungguhnya..aku tak tipu.. lawa sesangat.
Aku boleh lepak di sini bersama secawan kopi dan sebuah novel.. sambil menikmati suasana alam.. 

Selepas kami habis pusing bilik dan dewan mesyuarat, kami di bawa ke ruang kolam mandi dan juga gym. Kolam mandi ada 3 kategori disini. 
Pertamanya kolam terbuka yang luas , dengan view yang mengancam.
Kedua kolam kanak-kanak yang bulat tu
ketiga..adalah kolam di bahagian dalam, khas untuk WANITA .
Aku tabik buat Adya Hotel, memang memahami hati para muslimah. Alhamdulillah.

Jom ,terjun.. 

Inilah kolam khas untuk wanita.. Luas wei.. Boleh mandi kuak lentang atau buat renang berirama dalam kolam ..yang kaki naik atas tu kannn... 
Pemandangan masih di tahap tip topppp

Ruang makan yang cantik , kemas dan bersih. 

Kami tak menginap di sini, jadi tak boleh la aku nak ceritakan bab makanan atau suasana malam di sekitar kawasan Adya Kuah ni.

Nantikan 5 lagi hotel untuk aku ulas. 

** Penghujung 2023 Aku direzekikan, dapat menginap di sini.. dan.. bilik yg aku dapat adalah bilik Suite.. antara bilik yg paling mahal.. Aku memang idamkan dari  kali pertama jejakkan kaki ke sini. Atas kesilapan pihak Hotel semasa mengambil tempahan, kami digantikan dengan Bilik Suite. 3Hari  2 malam.. Indah beb.. Hari hari hadap View lawa. Sesungguhnya, rezeki dari Allah adalah Rahsia yang sangat Hebat. Percayalah & Bersyukurlah. Kita akan memperoleh segalanya pada masa yang terpaling sesuai. Nanti aku update.. ( harap harap nya.. hahaha )

No comments:

Nufnang