Tuesday, April 30, 2019

DESIGN VILLAGE OUTLET MALL BATU KAWAN PENANG

Kawan -kawan.. jom kita serbuuu... tapi barang diingat...jangan sampai anda merayu dan melukut di tepi gantang....sebab duit nak belanja dah berada di tahap kuku kaki.. Amaran BAHAYA !!!

 Selepas habis aktiviti meminang..sesudah menukar seragam yang lebih afdal, Kami pun menuju ke Outlet, naik higway menghala ke Jambatan Baru .. Macam gambar di atas..nampak kan..simpang ke Bandar Casia.. ambik jer simpang tu.. Lepastu..masuk sikit..dah boleh nampak bumbung IKEA .. jalan sikit lagi..dah perasan sign board Outlet Mall. Parking kat sini ada dua tempat, sama ada di atas tanah atau paking bertingkat di sebelahnya. Pastikan masa nak turun shoping tu, ambik sesiap tiket paking..masuk lam handbag.. sebab mesin auto teller ada kat bawah sekali. Parking OKU dan ibu mengandung pun banyak disediakan.
Benda pertama yang aku nampak lepas turun dari parking bertingkat adalah kedai kasut. Tapi aku tak singgah lagi situ, masih mengikut langkah kaki, mencari sesuatu yang membuat aku teruja. Jalan lagi sikit ke depan, kona kanan....waaa.... di depan mata terpampang deretan kedai yang panjang.. Hati dah berdebar-debar, berapa banyak keping wang aku harus laburkan di sini ?? Ni semua salah adik aku.. nak bertunang sebelum gaji .. 20 hb April, gaji tak masuk lagi la wei.. Huwwaaa... aku rasa nak nagis kat tepi kolam air pancut tu.. biar air mata aku menjadi peneutral alkali terbaik ..membunuh semua hidupan akuatik di situ.. Porahhhh .. menagis jadik tugu kat situ pun..takda sapa nak heran. Keras la aku di situuu.
Nampak tu 70 % sale.. 
 Antara deretan outlet berbaris-baris di situ..
 Hai abang.. jalan sorang sorang ker ? bini dah tinggalkan abang yer.. kesiann abang.. bini boleh sesat di sini.. suami boleh sakit jiwa..sakit poket...sakit mata memandang karenah bini yang belum dapat gaji . Ha ha ha... hermmmmm...
 Suasana kat outlet ni jenis terbuka. Jadi walaupun orang ramai, tak terasa sangat, sebab kita boleh jejak ke outlet lain yang masih kosong. Dalam outlet tu semua sejukkk..seronok nak membeli.
Kat sini tak bertangga- tangga , jadi kalau nak bawa mak dan nenek yang tak larat jalan ..sesuai sangat. Boleh tolak kerusi roda sekeliling. Bawa stoller anak pun mudah. Kiosk minum  pun ada. Kedai makanan pun aderr..jangan risau. Tapi aku tak pastila harga makanan ada less atau tak.. Aku cuma beli air jer.. lemon tea.. RM 2.00 sebekas. Ok la..harga lebih kurang di luar ja. Kalau penat berjalan, banyak kerusi batu di sediakan kat bawah pokok tu.
 Aku cuba menangisi nasib kat tepi ni. Takder ker aku boleh dapat sumbangan terus ke akaun??
Jadi, hati hati berjalan, mata dah tak pandang bawah dah masa ni. Asyik melangut tengok nama kedai dan less yang di paparkan. Kalau hampa terjun gak dalam ni... gerenti basah. dan sedikit panas muka..walaupun kaki sejuk... .. tapi jangan risau.. banyak sale ada.. beli,,dan terus ganti.. barulah namanya cabaran dan dugaan dalam kehidupan.. jangan sampai buat aksi lemas dalam ni dah la.. malu kat anak-anak la wei... hahaha..
 Apa pasal hampa lintas time aku ambik gambaq ? kan dah jadi kuning muka tu... nak ambik gambar pokok jer pun.. hahaha.. opss.. mana laki aku sembunyi ni....
 Ni kat bahagian tengah outlet. Panas macam mana pun.. jangan nak pi buat aksi terjun tiruk key.. bawa mengucap sama. 

 70 %   50 %  tapi aku tak jumpa kedai buku kat dalam ni... pasai pa haaa... heee
Padini.. aku banyak memberi sumbangan kat situ. Nasib tak meroyan aku tengok.. harga baju untuk anak aku yg umur 9 tahun.. bermula dari  RM 9.00  dan saiz dewasa dari  RM15.00 ( ini yang aku nampak.. mungkin ada yg lagi murah... ) Jadi.. aku hampir selesaikan baju raya 2019. Aku juga terhangkut cadar..dari harga RM250 ++  tinggal  RM40 ++ 
Mak dan mak saudara aku pula asyik ulang kedai kasut. Semua nampak lawa, terutama harga memang tahap mampu milik.
Adik -adik aku pula.. lesap entah kemana. Kami cuma bertembung kat Padini ja sekali.Nasib masa nak balik , semua dapat dijejakki semula..
Ayah aku.. anggapla ayah buat senaman jalan slow slow kat sini . Ayah tak menyesal ikut kami kan ?? kan ?? hehehe... Nasib ada suasana pokok.. jadi ayah tak bosan sangat menunggu.. lepak kat bawah pokok sambil minum dan membawang dengan bapa saudara aku .

Kalau di tanya pada aku..nak pi lagi dak Design Village ni ? jawapan aku YESSSS ..nak nak dan nakkkk... Aku  siap deal ngn laki dah.. nanti kita mai lagi ya abang..sambil gosot - gosot beg duit  laki aku.. hahahaha...
 Sini lagi best dari IKEA.. bagi aku la.... 
Aku tinggalkan jejak di sini.. jadi..aku kena pi kutip balik la kannn... tunggu aku pi woiitt..

No comments:

Nufnang