Thursday, December 29, 2016

8 DISEMBER 2016

6 serangkai dapat juga berkumpul. Kali ni sahabat yang jauh pula menjadi tok ketua merancang agenda pertemuan. Selepas puas berwasup bertukar tarikh , akhirnya kami dapat juga berkumpul bersama. Tempat kejadian masih lagi Blackwood Kangar, pada hari khamis , jam 1.00 tgh hari.

Bila berjumpa sahabat karib lama, tetiba terasa jiwa kembali  muda remaja. Tiada apa yang perlu diselindungkan dan semua perkara bebas untuk dibincangkan. Atas dasar saling percaya, maka setiap perbualan langsung tiada tapisan.. huhuhu.. jadi.. kami semua memang enjoi. Buat Has dan Zu yang sanggup datang dari Penang & Sungai Petani, semata - mata untuk pertemuan ini, terima kasih. Buat kami yang dekat ni.. tahniah sebab sedia mengorbankan cuti tahunan untuk bersama sahabat dunia dan akhirat, Insyaallah..

Tempat wajib berposing

Semua muka kenyang ni. Lipstik pun dah habih hilang dah..

Cameraman mempunyai masalah lengan bergetar.. kekeke...

Sebelum balik.. sempat lagi.. tengah panas lit lit ni.. 
sapa la punya idea nak bergambaq tang ni ? 
35 Years old.. Syukur semua sihat dan gembira. 

Selepas puas menjamu selera, bergosip hal dunia , menjadi pakar ekonomi dan pakar cuaca seketika, semua sepakat, nak serbu rumah Ana pulak. Jadi, Ana walaupun tak rela.. tetap kami  nak serbu juga.. kekeke.. 
 Selepas habis berposing bagai anak dara lupa diri, aku dapat wsup dari anak aku , mengatakan adik aku si hamid eksiden la pulak. Terkejut sat, jadi terus aku cansel  planing nak ke rumah Ana. Ejon dengan rela hati sudi menghantar aku balik ke rumah . Diorang ja meneruskan misi meredah rumah Ana. Lepastu.. misi diorang tak habis lagi .. serbu rumah mak Ejon pulak. Ni dah macam YB turun menjenguk kawasan la pulak. Boleh pulak emak Ejon salah orang.. mengatakan Zu itu adalah aku..  ala makcik.. kita baru ja jumpa.. camna boleh salah orang lagi ni.. ? Itu belum lagi pergi jenguk emak Has dan Emak Ana , aku rasa.. compom diorang akan buat proses pengecaman agak lama.

Aku sampai kat umah mak , dah nampak adik aku jalan terhencot -hencot, dengan seluar koyak di punggung ( rupanya, dia langsung tak sedar seluar dia koyak .. kekeke..)  Dah nampak dia macam tu.. ok..gabra aku dah hilang. Banyak juga luka -luka kecil, tapi dia ok. Alhamdulillah.. cuma pakcik yang dilanggarnya sahaja dimasukkan ke wad. Adik aku cakap, pakcik tu melintas tetiba, jadi dia memang tak sempat nak break.

Tarikh 8 Disember 2016 tersemat indah di hati aku. Kami merancang akan mengadakan lagi pertemuan macam ni, tetapi akan menjemput rakan-rakan lain yang berkelapangan, Insyaallah.
Semoga terjadi apa yang kita rancangkan.

Wednesday, December 7, 2016

BESDAY BOY - 3 Serangkai...

05 Nov 2016, misi untuk sambutan hari lahir 3 generasi berjaya juga. Last sambut bersama macam ni tahun 2011 dulu nun. Yang dirai ayah aku  06 NOV , anak aku Firas 10 NOV  dan adik aku 14 NOV . Jadi.. untuk memudahkan urusan, majlis dibuat pada hari sabtu 5 NOV 2016.Majlis berjalan di rumah aku , selepas asar. Masa ni juga adik aku yg no 3 balik bercuti, maka cukupla ahli keluarga kami. Sambutan hanya kami anak beranak dan family mertua aku. Makanan pun simple, kami beli KFC , Kek , Mihun goreng , dan makanan ringan lain. Apapun, majlis meriah bila ada budak - budak dan ibu bapa saudara budak yang masih berperangai macam budak budak ( ops... jgn maree ye ibu dan bapa saudara budak .. kekeke..). 



Ni orang kuat majlis.. proses persediaan..


 Yang di raikan.  Semoga semua Panjang umur, dimurahkan rezeki dan diberikan kesihatan yang terbaik. 3 Generasi  . Tok Wan , bapa saudara dan anak saudara.


 Si kecik Danial, susahnya dia nak duk dendiam.. nak ambil gambar pun punya la seksa . teramatla sibuk dengan pelbagai urusan yang dia nak buat. Layan ja abang Firas taburkan kepingan kertas warna kepadanya. 


Untuk dapatkan gambar keluarga macam ni... pergh...betul-betul mencabar keimanan.
inilah gambar paling lawa yang boleh kami dapat. Puncanya.. Si Danial yang sentiasa bergerak aktif. tetapi..itulah menambah keriangan dan kekecohan majlis kami. Saat indah yang tak mungkin berulang.


Tok dan Wan bersama 3 cucu . Ketiga - tiganya hero, entahla bila nak muncul cucu puteri . Takpa.. adik aku lagi 3 orang tak kawen lagi.. hahahah... 
Semoga keluarga kita terus kekal bahagia dan bersatu hati demi kebahagiaan emak dan ayah. Key adik-adik.. tahun depan 2017 kita serbu rumah baru Pakngah Wi & Ngah Nida pula... 
Alhamdulillah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...