Wednesday, December 7, 2011

Penunggu Pintu Rumah - Si setan Dasim

Pagi tadi , dalam perjalanan ke pejabat..aku mendapat sarapan jiwa dari Dato' Dr Fadzillah Kamsah. Seorang pemanggil ke radio Sinar memaklumkan masalahnya yang cepat marah apabila melihat anak-anak. Sedangkan anak-anaknya baru berumur 8 dan 6 tahun. Yang menjadi masalahnya..dia sendiri pun tak tahu, atas sebab apa dia cepat sangat naik angin kepada anak-anak kecil itu.
Dato' banyak memberi pesan dan kaedahnya..salah satunya adalah cuba elakkan diri dari dihasuti oleh si iblis yg bernama Dasim. Dasim ini kejanya hanya untuk membuatkan suami isteri bertengkar . Membuatkan suasana rumah tangga menjadi panas. Ada sahaja yang akan menimbulkan kemarahan suami isteri serta anak-anak.
Jadi kawan-kawan..setiap kali kita balik rumah..sebelum masuk rumah..bacalah bismillah sebanyak 3 kali kat depan pintu rumah bagi salam, dan langkah dengan kaki kanan masuk kedalam rumah. Supaya dengan ini..kita dapat mengelakkan diri dari terhasut dengan bisikan si dasim jahanam itu. Ceriakan jiwa kita..senyum ketika melangkah masuk kerumah. Insyaallah..kita berusaha untuk berbuat sesuatu yg baik..pasti Allah akan membantu usaha kita.

No comments:

Nufnang