Friday, June 17, 2011

Susahnya nak Potong KUKU !!



Inilah aksi si Firas semasa mak aku potong kuku dia. Kalau mak aku yang potong..dia boleh pula duk dendiam macam tu. Pandang kiri..pandang kanan dan relaks ja. Kalau aku la yang nak memotong..masyaallah..punyala susah. Untuk aku potong 1 kuku pun mau ambil masa 5 minit lebih. Dia akan tarik-tarik tangannya..dia akan gerak - gerakkan jejarinya..pusing-pusing badan..dan macam-macam lagi aksi.Semua tu buatkan aku terketar-ketar nak ketip. Aku risau..niat asal nak ketip kuku..dah terketip jari pula. Pastu sure nagis..bila dah nagis..sure abah firas akan tanya pula... " awat pula tu ibu ?"..haa..susah ibu mau terang kata ibu dah ketip jari anak sendiri.Haaa..pastu...kalau itu yg terjadi..ibu kena dengar ceramah free dari abah ( entahla ceramah agama / ceramah insuran / ceramah rumah tangga). Jadi..untuk elakkan semua tu terjadi..Ibu memang serahkan hal potong kuku tu pada mak saja lah. Terima kasih ya mak ..heheheh..nasib la mak ada..kalau idak..aku akan suh abah Firas ja buat hal ketip kuku nih.Lemah semangat den nak ketip-ketip..ngiluuuu...

2 comments:

izahdaut said...

budak2 memang gitu ad yang susah ada yang senang je.. anak saya yang ke2 susah sikit. saya slalu ketip kukunya time dia tidur. senang kerja. hehee

mela said...

tu la izah..penat berperang nak ketip kuku.kekadang memang kena tunggu time dia tidur..baru leh buat.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...