Monday, June 20, 2011

Masak Lemak Buah Setoi - sedappp

Buah Setoi

Rezeki lagi..pagi tadi kak milah bawakan kami Masak Lemak Buah Setoi. Kalau korang penah makan buah setoi ni..pasti dapat bayangkan rasanya..Tetapi ..bila dah masak..rasa masamnya akan berkurangan. Cara memasaknya sama ja macam masak lemak..cuma korang tambahkan udang kering sahaja..tapi jangan letak asam dah. rasa masam dari buah setoi akan membuatkan rasa masak lemak tu secukup rasa. Jadi..kalau buah setoi tu kurang masam..boleh la letak asam ..tapi jgn terlebih letak pula. Sebelum nih kak milah dah pernah bawa ..tapi terlupa plak nak post kat sini. Aku ni asyik post masakan org ja..bila la pulak nak post masakan aku sendiri...Heheheheh..insyaallah..nanti pasti akan ada.

7 comments:

Amie said...

mela,
setoi tu buah sentol ke?...kak amie tak pernah masak ni tapi kalau ada buah tu nak cuba juga...nampak macam sedap..

MyMye MyMya said...

x prnh rsa lg...:D

cheedah said...

pehh kecoq mulut aku, baru teringat dlm peti ais ada jugak setoi jeruk..leh dak guna buat masak lemak?

mela said...

kak amie..saya panggil buah setoi..tapi kalau rupanya sama jer..betul la tu..try..best sangat.

mela said...

Mymy..cuba try tengok..rasa la sesuatu yg baru..kalau ok..boleh makan..kalau tak..kita dah pun mencuba..tak rugii.

mela said...

cheedah..jeruk setoi...ermm..tahla..rasanya tak segar la kut..kalau buah segar, rasanya lain..

ainhany said...

salam mela,

salam ukhuwah.
pertama kali akak tau yang buah setoi ni boleh dimask lemak..sedap je nampaknya...nak cuba lah nanti..

ooopp akak mhn share link ini. terima kasih dan sudi2lah bertandang ke kembara kehidupan.

terima kasih

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...