Tuesday, October 4, 2011

yippiEE- yIppEI - yea - yea..



Lagi tentang Firas.... Minggu lepas kami singgah kat The Store kangar..aha..baru aku teringat..semasa sedang turun dari tangga terjumpa sahabat lama..adik junior masa zaman sekolah menengah dulu. Aku tak perasan pun..tetiba ja ada org menyergah aku dari sebelah. Kami bertembung di atas tangga sahaja..dia sedang naik..dan aku pula sedang turun. Jadik memang tak sempat cakap apa..cuma dia sempat cakap " kak mela !! " dan aku pula " eh Elly !! ".. lepas tu..aku tercari-cari ayat apa yg harus aku cakap sebabnya aku sedang menapak ke atas escalator & sedang ejas Danish yg suka-suka hati nak berjalan kat atas escalator tuh. Dan Elly pula dengan anak- anaknya.Cuma ayat yang sempat dia sambuang.." nanti Elly pi rumah kak mela key " ..dan aku..terus mengangguk ja.. dalam hati aku berkata..aha, bagus kalau Elly dapat datang umah..banyak yg kita bleh nyembang. Maklumla..sebelum nih dia berada di luar area perlis nih.Memang pertemuan yg amat pantas.Escalator tu tak bagi peluang kepada kami nak bercakap panjang.Jadik Elly..kalau baca coretan kak mela nih..jemput la datang ke umah key..
Opss..dah terlajak pula..ingat nak cerita tentang Firas.Ok kembali ke topik asal..semasa kat atas tu..adalah mainan muzik nih. Firas memang tak pandai meminta lagi naik benda nih semua..tetapi abah Firas pula yang tak sabar-sabar nak bagi anak naik. Aku pula tak berapa setuju..sebabnnya..kalau dah bagi naik..nanti mesti dia nak naik lagi. Abah pula cakap.." takpa..bukan setiap hari kita bawa anak-anak gi shoping complex yg ada benda nih "hem...oklah..abah letak jer duit abah. Ibu setuju ja.." Aku ingat bila syiling dah masuk dan bunyi muzik dari mainan tu akan menakutkan Firas. Rupanya tidakkkk..dia lagi seronok. Di pusing-pusingnya stereng pada mainan tu. Fuh..semangat rupanya anak aku nih. Abang danish pula tersengeh ja tengok adiknya naik. Nasib Danish dah pandai..dia dah tak berminat pada benda-benda begini. Apabila muzik dah habis..mainan dah berhenti..abah pun angkatla Firas..apalagi..tak nak bangun la...nak main lagi..haa...kan Ibu dah cakap. Takpa..biar abah ja pujuk..nasib tak lama rengekannya. Aku nak tengok nanti kalau keluar lagi, dan jumpa mainan jenis ni..apa reaksi Firas seterusnya..Kita TunGGUuuuuu..

1 comment:

mella said...

rindu firas ngna nanish!! huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...