Monday, July 11, 2011

Kebab Roti Arab..



Juadah di hari minggu. Roti arab yang aku beli tu amatla lembut dan sedap.Makan macam tu pun dah sedap..

Bahan - bahan Kebab roti Arab..

Memula sekali mestila ada roti arab Daging Beger Bawang Besar Timun cheese ( tak letak pun ok..tapi aku suka letak ) sos Garam Lada sulah
mayonise

Roti arab tu di bakar atas kuali ja..guna api perlahan
Potong daging beger ( hancurkan la..) ,
Bawang besar dan timun dipotong dadu ,
cheese dipotong dua ja..terpulangla..kalau tak nak potong pun

Goreng daging beger yg dah hancur tu..(kalau boleh..guna kuali yg tak melekat ..sebab tak nak letak minyak bebanyak) .agak dah ok..masukla bawang & timun yg didadu tu..masuk sos..garam..dan lada sulah..rasa la secukup rasa..

Roti arab yg dah dibakar tu dipotong dua..dan dibelah tengahnya utk masukan inti tadi.sebelum letak inti tu..aku masukan cheese kat dalam tu. Kasi picit mayonis kat dalam perut roti tu ya..
selepas masukan inti..aku picit lagi mayonis kat atas nya..fulammak..terangkat.
Jadi..petang sabtu lepas..itulah juadahnya..dan selepas makan..danish oder lagi " ibu, esok danish nak lagi "..nasib ada lebih 2 keping lagi roti arab..jadi petang ahad pun..aku buat lagi..biar puas dia makan.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...