Monday, April 9, 2012

Kisah Tragik buat aku dikala guruh & kilat berdentum..

Alkisahnya terjadi pada petang jumaat lepas. Apabila jam menunjukkan jam 5.00 ptg..aku wajib tengok cita nih 
Runningman . Kekadang..tak sempat kul 5 lagi..kalau kerja dah selesai..pasti aku akan layan benda nih.pastu mulalah gelak dan senyum sengsorang. Hilang segala stress kat kepala otak aku ni.
Selalunya..jam 5.30 petang lebih baru suami aku sampai..tapi jumaat lepas..boleh pula dia datang awal.memang aku kalut la.. dah la kat luar tu guruh dan kilat berdentum-dentum..maka..sepantas kilat juga aku shutdown PC kemas apa yg patut dan turun kebawah. Sampai ja kat bawa..en suami dah setia menunggu..aku pun dengan secepat yg boleh terus masuk lam keta. Masa tu kat groundfloor tu ramai lagi yg masih menunggu .. maklumla..hujan pun lebat..jadi diaorg terpaksa tunggu hujan reda untuk keluar dari bangunan.
Bila masuk lam keta ja..suami aku cakap dia nak singgah pasaraya borong sakan kejap..nak cari karpet tuk surau kat ofice katanya..jadi..lam hati aku..horeey..boleh aku angkut dua tiga barang nih. Kat dalam otak dah ada senarai yang muncul tiba-tiba ja bila terdengar perkataan PASARAYA.. hahahhaha..
Sampai depan pasaraya..aku pun terus buka pintu kereta. Tetiba...kaki kiri yang aku hulurkan untuk jejak tanah di situ....aku tarik kembali ke dalam kereta.. alamak..aku pakai kasut tandas la.. dan..bila aku pandang sebelah kanan... huwaaa...aku pakai kasut berlainan laaaa !!!!!
Alamak..macam mana ni..nak tunggu dalam kereta memang aku tak berani..guruh dan kilat sabung menyabung. Kecut hati aku dengan suasana macam tu..En suami pula dah mula tersengeh dan tersenyum., dia dah mula gelak..haaa...ni lagi aku baran nih.. aku pun sebenarnya sedang gelak juga.. AH STRESS !!!!  ( perkataan favorite Gary lam running man ).
Disebabkan takut..maka en suami bagi idea pada aku..labuhkan kain dan jalan pelan-pelan. Hahahahah..nak tak nak..terpaksa la aku ikut idea terakhir tu..
Maka..berjalanlah aku di dalam pasaraya tu dengan penuh tatasusila.. entahla diorg tu perasan atau tak.tapi..muka aku memang nampak pelikla..sebab aku sedang menahan diri dari gelak kuat-kuat. Laki aku buat slumber ja..tetapi..setiap kali dia pandag aku..dia akan sengeh.. Haaa..rasa nak nagis pun ada. Jadi..aku lebih banyak diamkan diri di suatu-suatu tempat ja ..dan berjalan di kawasan yg takda org.
Maka berakhirlah sesi membeli-belah yg amat menyeksakan aku. Aku langsung tak beli apapun.Semua benda yg ada dlm otak aku tadi..dah hanyut di bawa hujan yg lebat kat luar tu. Frusttnya..masa nih la nak pow duit laki aku sebanyak yg boleh...SELAMATTT.....kata laki aku.huh..
Sampai umah mak aku..nak ambil Firas..satu sesi lagi bermula..
" aik..kakak..awat yang pakai kasut macam tu pi pejabat ?" huwaaa.....awat ayah tanya macam tu ????
hahahhahahahah...maka bermula la cerita tersebut..diulang tayang kepada ayah .

Sampai pejabat pagi tadi..inilah kedudukan kasut aku kat bawah meja tu.. Huh memang kes terainaya betoi.
Jadi, pengajaranya..hati-hati ketika menyarungkan kasut anda. Hahahahah...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...