Tuesday, March 6, 2012

Kedai ni jual apa ibu ?


Di suatu petang yang hening..ketika aku menunggu encik suami mencucuk dinding bank itu ..

DANISH : Ibu, kedai ni jual apa ?

IBU         : Danish bacala apa yang dia tulis kat kedai tu ( sambil tunduk melayan Firas )

DANISH  : Danish dah baca.. tapi tak faham la ibu...

IBU          : Cuba Danish baca kuat-kuat.. ibu nak bagi adik makan buah ni..

DANISH  : Dia tulis dia jual Hoe dan ubat la ibu... Hoe tu apa ? Danish tak pernah dengaq pun.

IBU          : ( Automatik mengangkat kepala dan mencari kedai tersebut ) Ha, jual Hoe ?

DANISH  : tu cuba ibu tengok.. Perniagaan Fook Seng Hoe dan Ubat.. dia jual hoe dan ubat .

IBU          : Hehehehe..... ( dalam hati..aha, macam betul jugak kata Danish ni.. ) tak la..dia jual ubat ja.

Danish      : kalau jual ubat.. sebab apa dia letak DAN ?

Seperti biasa... ibu cuba menjelaskan maksud perkataan tersebut. Walaupun sebenarnya ibu sendiri dah mula terkeliru dengan ayat tersebut. Danish tetap tak puas hati..  dengan persoalan last apabila aku terangkan maksud perkataan tersebut " iya ka ibu ?" ( ayat apabila dia rasa ada yg tak kena).

1 comment:

joijoi80 said...

amboi ko pun der blog.. akak pun ade

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...