Thursday, March 8, 2012

ngeri tak ? takut tak ?

 Tahu apa benda nih ?
 kat sini, boleh minum-minum dulu..bestnya..
cantik sink ni..kalau pasang kat umah gerenti cun

Dugaan betul tahun ni.. asal ja umur aku meningkat..tetiba ja aku kena berkunjung ke sini. Kiranya..dalam bulan Feb, 3 kali aku ke sini. Kali pertama..aku tampal gigi.. 1 minggu kemudian..aku ke sini kembali..gusi tu bengkak.Doktor nasihat suh aku cabut. Tapi aku dengan senang hatii. cakap..tak pa dok..tak yah cabut..ok lagi nih. Dok pun tak nak bertengkar ngn aku..jadi hari isnin lepas.. aku kembali ke sini. Dok senyum ja tengok..siap tanya.. " macam mana , dah buat keputusan nak cabut ?" hehehehehehhe... tersengeh panjang ja aku.
" ok dok, saya ikut cakap dok ".
Debaran hati aku ..dup dap dup dap..dok dah spray ubat kebas...wah..berperisa strawbery la...pastu...entah berapa minit yg pantas..dok inject gusi aku..adeh..macam tercucuk tulang ikan. Lepastu..aku mula rasa lidah aku dan kawasan sekitar dah membengkak . Dah tak rasa apa- apa dah.. Dok pula suh aku relaks jap..nak telan air liur pun susah maa.. Kemudian.. dok muncul kembali..pastu..ada  pembantu dok pegang kepala aku pula. Huwaaa...makcik dah gabra... peluh dingin beb....
Pastu..dok tanpa segan silu..tak minta kebenaran aku pun..dia injek lagi kawasan sekeliling gusi tu.. dan..dia dah tak tunggu lama.. penyepit aneh tu dah dimasukkan ke dlm mulut aku.. waaa....
Pastu... aku nampak..dok dah bawa keluar gigi gaham besar aku tu..wuihhh...besaqnya gigi...
Laaa...rupanya tak sakit pun.... aku tak rasa amenda pun..tetiba nampak gigi dah ada kat depan mata. Siap dok pesan lagi..kalau nak simpan gigi ni.. rendamkan dalam clorox semalaman..esoknya pasti bersinar macam mutiara.. Hahahahahha.. ayat dok tak leh tahan. Kalau jual laku tak dok ?
So.. tamatlah kisah ngeri aku di bulan Februari 2012..
Sekian..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...