Friday, December 12, 2014

The Specified Network Provider Name Is Invalid _ Windows 8.1


Dalam banyak-banyak PC baru yg aku terima ni..ada seunit yang cukup degil. Apabila error unidentified network telah hilang, masalah baru pulak yang aku jumpa. Aku dapat lihat beberapa unit pc yang muncul dalam Network tetapi setiap kali aku cuba login ke pc di network , akan muncul error
The Specified Network Provider Name Is Invalid. Untuk masuk ke Internet memang dah takda masalah. Memula buntu kejap..pastu..aku mulakan langkah pertanya.. searh kat Google... oh... rupanya masalah client for Microsoft network.
 
Langkah pertama, masuk ja dalam Network Sharing Centre - klik Ethernet - klik  properties - tick Microsoft Network Adapter Multiplexor protocol - klik Install.
 
Akan muncul dalam senarai tersebut Client For Microsoft Network, jadi..tick saja client tu - klik ok...dan selepas tu..restart ja pc.. Alhamdulillah.. masalah selesai.
 
Semua pc dah boleh di lihat di network dan dah boleh nak share ke sana sini. Horayy..

 

No comments:

Nufnang