Tuesday, January 18, 2011

2 Bulan 8 Hari





Hari ini adalah hari pertama Firas berjumpa makcik Maria. Sebelum ni suntikan dan pemeriksaan bulanan dilakukan di klinik kesihatan Sungai Padang iaitu di kampung tumpah darah ku. Jadi pagi tadi aku cuba menjadi pengunjung pertama di klinik Makcik Maria.Sebelum pukul 8.oopg aku dah pun sampai bersama Firas..tetapi malangnya..kami menjadi orang kedua .Tetapi ok lagi..sebabnya Makcik Maria dan Ilya bekerja.Tak perlu la kami menunggu lama sangat.
Hari ni sepatutnya Firas kena mengambil suntikan 2 bulan.Tetapi kami dah bawa Firas ke klinik swasta.Suntikan diambil kat sana.Sebab utama aku ambil suntikan di klinik swasta kerana tak sampai hati nak tinggalkan Firas bersama mak aku apabila aku ke pejabat.Dah la sakit kena cucuk..pastu kena minum botol pula..dan ditinggal pula bersama mak tok..kesian anak ibu. Nanti kalau Firas demam ..ibu kena ambil cuti...jadi..untuk elakkan segala kemungkinan tu..kami bawa Firas ke klinik swasta pada hari sabtu.Malam tu memang dia demam sikit. Tidur pun tak nyenyak.Mungkin dia lenguh kaki tempat cucuk. Pukul 2Pg aku suapkan ubat demam yang dibekalkan.Alhamdulillah..esoknya dah ok.
Hari ni umur Firas 2 Bulan dan 8 hari..berat dia sekarang 5.5KG.Alhamdulillah..hasil penyusuan ibu sepenuhnya. Dari segi perkembangan , Firas semakin mudah tersenyum bila di usik dan ketawa pun dah pandai. Firas juga semakin ramah..kalau kena gayanya..memang dia akan 'menyembang' walaupun kami tak faham sepatah pun.
So bulan depan Firas akan ditimbang lagi. Semasa 3 bulan juga ukuran tinggi akan diambil sekali lagi beserta sekali lagi suntikan. Aku memang tak sampai hati tengok dia kena suntik, tetapi ini semua untuk kebaikan.Jadi..kena la amik dan ikut masa yg ditetapkan. Semoga Firas semakin sihat dan sentiasa menceriakan kami seisi keluarga.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...