Tuesday, June 26, 2018

HARI RAYA ENAM SEKAWAN - 2018

Alhamdulillah.. akhirnya aku sedar diri untuk kembali menjenguk di sini. Harini 26 jun 2018, dah 11 Syawal pun. lagi 6 bulan Insyaallah.. kita akan berada di tahun 2019 .. pantasnya masa berlalu..
Selamat hari Raya buat semua .. Maaf zahir dan Batin.. 

Hari Raya ke 2,  16 jun 2018, 6 sekawan ni bersepakat nak berjumpa.. tetapi.. 2 sekawan terpaksa tarik diri..sebab kena balik ke rumah mertua yg terletak di Penang ngn Perak.
Maka 4 sekawan..nekad.. nak jumpa juga..nak raya bersama.
Setelah berbincang berjela -jela.. ( penuh wassup wei..) maka dapatlah keputusannya.. nak buat riuh di rumah aku..  
Seperti yg dijanjikan..sekitar 10.30 pg..sampaila sahabat - sahabat aku yg dirindu. 3 sekawan dalam geng 6 sekawan ni.. sebenarnya..berkahwin sesama rakan sekelas dan rakan sekolah.. 3 sekawan lagi..berkahwin dengan orang luar...  
Jadi..bila berjumpa.. bukan setakat kami 4 sekawan hawa saja yg riuh bercerita.. 4 sekawan adam pun riuh bercerita..sebab dah saling mengenali. Inilah reunion terbesar kami ..sebab melibatkan suami dan anak-anak bersama.

 Seperti biasa.. wanita dan kamera.. sukar dipisahkan.. kekeke.. tak kira di mana.. tapi.. tempat yg paling disukai.. di depan pintu. Tak kisah la pintu rumah atau pintu kedai. Tak caya.. cer tengok gambar lama kami.. mesti ada pintu..sebelum ni..pergi kenduri di rumah ana.. pun bergambar di depan pintu jugak... hahahahaha.

 Hasil paksaan Ana.. jenuh menghimpit. Kalau datang lagi 2 keluarga yg balik kg tu.. kompom !! tak celuih.. anak dah ramai..dan dah nak sama besaq dengan mak pak.

Dalam gambar ni, yg tiada adalah suami Has.. Sebab dia dipaksa relakan menjadi cameraman.. sebenaqnya..camera dia lawaaaa.. kami pakai kamera tipun ja.... 

Ni wani.. masa majlis di rumah aku haritu..dia balik perak.  Hari raya ke 7 ..boleh pulak kami bertembung di Giant kangar. Aku tengah kusyuk pilih kopi.. tetiba aku rasa aku terlanggar troli.. aku mengelak ke tepi.. lepastu.. tak sampai sesaat, aku kena langgar lagi.. jadi..aku pun pusing ke belakang..sebab nak cakap..maaf.. tetapi..yg ada di depan aku.. sorang pompuan sambil tersengeh panjang.. laaa. makcik ni rupanya.. patutla.. dia ni bukan reti nak bersuara.. yg dia tau senyum dan sengeh ja.. tabiat lama tu masih ada lagi.. 
Jadi.. selepas berjaya membuat pertemuan ni.. kami berenam dah ada planing baru.. jeng...jeng..jeng.. kami nak bercuti bersama pulak.. Tempat di Taiping Perak.. Tarikh belum tentu.. dan persetujuan pasangan masing -masing pun belum di perolehi... hahahaha... yg penting kami berenam dah mula planing . Jadi.. ibu - ibu sekawan.. jom mula menabung. Ada rezeki.. kita bercuti bersama...HoRreyyy.. Insyaallah.

No comments:

Nufnang