Friday, November 23, 2018

ROCK & GRILL AMAN CENTRAL ALOR SETAR

Pagi ni aku ada semangat yang berkobar -kobar nak menulis. Jadi, aku nak tulis tentang Rock & Grill.  Dah 2 kali aku pi makan kat sini. Anak - anak aku suka sebab masak atas batu. Kat rumah kalau diorang main cenggini.. sure ada yang akan buat ceramah keselamatan kan..

Rock & Grill ni kat dalam Aman central .  Alamak..aku lupa tingkat berapa..tetapi kat sebelah Mee Tarik Warisan. Kelainan kat sini, korang kena masak atas batu.. Tetapi bukan untuk semua jenis menu la.. Kalau korang oder spagethi dengan lamb chop.. camna nak masak atas batu tu kan.. kekeke..  
 Kali kedua kami ke sini atas permintaan besday Boy ni. Katanya..10.11.2018 dia dah cukup umur 8 tahun.. dan dia dapat no 2 di dalam kelas, no 2 untuk kelas KAFA, Jadi, abah kena belanja dia makan kat sini. Tu kek asikrim, 4 jenis sekali dia sapu.

Kali ni aku oder nasi goreng Oppa. Ada Cheese , nasi goreng ,isi ayam goreng, ngn jagung .. gaul kan semua sekali.. memang meleleh dengan cheese.. aku sukaaa..kalau lambat makan cheese tu boleh hangittt. sebabnya ia dihidangkan atas batu panasss...

 Tetapi yang aku tak berapa berkenan, bila masak atas batu, minyak tu akan terpercik pada baju korang. Aku cadangkan Rock & Gril patut sediakan apron. Batu tu semua amat panas, sebab tu ayam, daging atau kambing memang kompom masak. 
Kelebihan bila masak sendiri camni.. ko boleh makan panas panas dan tahap masak setiap daging tu korang tentukan sendiri. Nak makan daging mentah ker..separuh masak ker... atau keras hangit macam kayu ker.. semua boleh.. banyak pula  Kerrr... aku .

 Bagi pendapat aku la.. perapan ayam tu ok.. best juga.. tetapi sos lada hitam tu macam agak kurang rasa la.
 Salad ngn sup ni sedap. 

Untuk menu ni, plate tu tak panas sangat, sebab makanan ni dah di masak sebelum di hidangkan . Tetapi masih boleh membuatkan telur tu masak. Menu ni aku oder masa pertama kali pi. Sedap. Daging kambing tu lembut. 
Dalam pinggan tu adalah size hidangan untuk kanak-kanak. Jadi takla membazir kalau tak habis.

Kalau di tanya tentang harga... ermm.. okla.. tak terlalu mahal. Rasa pula.. aku bagi 3 bintang dari 5 bintang. Kalau sos pencicah tu di edit sedikit, di tambah perisa, mungkin lebih menarik. Tapi ini pendapat tekak aku .. orang lain mungkin ok saja. 
Jika di tanya pada aku , adakah aku akan kembali ke sini ? Jawapan aku YA. Aku akan pergi lagi. Aku nak oder set atas ni.. spagethi ngn kambing ngn telur mata.. nama sebenar menu ni ? ahaks.. maaf akak lupa. hahaha.. 
Sejak makin tua ni, banyak snagat yang semakin aku lupa..dan ada kalanya juga aku sengaja tidak cuba mengingat. Sebab hidup aku simple, ingat apa yang perlu saja. Ambil tahu, tetapi bukan untuk diingat selamanya. 

No comments:

Nufnang