Wednesday, August 10, 2016

HOMESTAY UJUNG BUKIT PERLIS


Pertama kali aku menjejakkan kaki ke homestay ni.. dah lama dengar cerita dari kawan-kawan tentang keunikan tempat ni, akhirnya aku sampai juga. Walhal dalam perlis jer pun..
Dari jalan utama, memang tak akan perasan tentang keujudan tempat yg aman, damai dan tenang ni. Rumah-rumah di bina betul-betul di dinding bukit tu.. Jadi..kalau tengah hari, hanya panas sekejap ja..lepastu.. cahaya matahari akan terlindung oleh bukit ni.
Jadi sesuaila nama yang diberi, Homestay Ujung Bukit.
Homestay di sini adalah milik orang kampung yang dibina mengikut idea dan peruntukan kewangan masing-masing. Kadar sewa yang dikenakan atara RM 80.00 sehingga RM 140.00 bergantung pada kemudahan yang terdapat di bilik tersebut.

 Ini sebahagaian homestay yg ada di sini, aku tak ingat berapa jumlah keseluruhan.Aku ke sini sebab nak mencari tempat yg sesuai untuk sambutan hari keluarga pejabat. Jadi, dapatla kami merasa masuk ke bilik-bilik yg ada .

Homestay comel 2 biji ni tak silap aku berharga RM 140.00 semalam.


Ini salah satu bilik yg aku sempat jengah. Bilik ni ada aicond dan 1 katil queen

Ini adalah kelainan paling utama. Dinding bilik air adalah dinding bukit tu sendiri. Jadi, bila masuk bilik air, dan tutup pintu, terasa seperti anda sedang mandi di dalam gua... kekekeke.. serius unik.

 Selesa dan tenang.. hanya ada sawah dan bukit di sekeliling.
Kalau rasa nak maklumat lanjut tentang tempat ni korang klik web ni http://jjeresort.com/
Kalau korang ada rezeki lebih, dapat tengok spesis monyet yg ada disini. Monyet tu ushar korang dari jauh jer..jgn risau..tidak ganas.
 Kalau rasa nak maklumat tambahan tentang tempat ni, korang boleh terus hubungi no di bawah.. lagi mudah, tanyalah sepuas hati.

Kampung Hujung Bukit, Kangar Perlis.
 Tel : 013-4903800 dan 012-5556000 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...