Friday, January 25, 2013

WooWWooww... ( ni ja yg muncul lam otak aku)

Memula sekali...fuhhhhhhhh...Alhamdulillahhh.. semua dah selamat..
apa yang selamatnya ? sebenarnya tak selamat mana pun..banyak lagi yg nak kena buat..tapi boleh dikira ..selamat la..sebab tempat baru aku dalam ofice ni dah kemas sikit.
Awal tahun 2013 yang amat mencabar.. sebabnya....

1. ) Kami berpindah ofice.. Dari Tarikh 1 Jan 2013 kami dah mula berkemas dan pada 2 Jan 2013 aku
      dah mula off kan otak utama pejabat ni.. server yg tak pernah berhenti rehat..kecuali kalau letrik
      out. Jadi..selepas server dah off..bermula la operasi mengemas sepenuhnya. Kes nilaian yg masuk
     semua kena stop dulu.Kalau nak jalankan kes secara manual pun rasanya agak berisiko..iaitu
     kehilangan kes.
     * masalah selepas tu..aku rasa kontraktor terlalu slow .. slow teramat-amat. Kami hanya boleh on
        semula server pada 14 Jan 2013. Selepas di on.. masalah lain pula yg muncul. Network pula tak
       stabil.. dan yg lebih menyakitkan jiwa raga , kepala otak aku.. ialah..kontraktor cakap diorg tak
       pandai nak selsesaikan masalah yg ada. Sebabnya diorg lebih kpd elektrik. Ya Allah...kalau dah
       tak pandai, kenapa dulu ambil kontrak ni dan mengaku tahu.. Ah .StRESSSS !!!
       Sistem kami benar-benar ok boleh digunakan hanya pada 24 JAN 2013 . LAMA GILA & AKU
       Memang TAK PUAS HATI .

 Proses Berkemas
 
Selepas meja dan kerusi di keluarkan
    

2. ) Dalam aku stress - stress tu..ada juga yg best.. adik aku akan kawen. Alhamdulilahh.. syukur
      Allah temukan dia dengan seseorang yg boleh menerima dia dan kami sekeluarga. Majlis akad
      Nikah berlangsung pd 18 Jan 2013 bersamaan hari Jumaat, Majlis sebelah pihak perempuan pada
      19 Jan 2013 dan majlis di pihak kami pada 20 Jan 2013. Walaupun letih namun aku gembira.
      Pada masa yang sama.. geng pejabat masih belum boleh menggunakan sistem dalaman kami. Aku
      hanya boleh membantu mereka dari rumah ja. Tak mungkin aku boleh tinggalkan majlis penting
      buat kami sekeluarga.
      Doa kami sekeluarga semoga mereka bahagia sehingga ke hujung nyawa.

  Semoga berbahagia adik- adik ku.
 
Firas sendiri yg minta nak tangkap gambar kat hantaran..jadi layan jaa...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...