Monday, February 7, 2011

Cuti yang panjang..demam yg datang

Bestnya cuti..nikmatnya duk rumah..kalaula cuti tahunan aku banyak..mahu ja aku sambung lagi.Minggu lepas aku hanya bekerja pada hari isnin. Hari selasa aku MC, hari rabu ambik cuti sebab belum sihat sepenuhnya, khamis & jumaat cuti tahun Baru Cina..sambung sabtu dan ahad.6 hari lepak bersama anak-anak dan suami.Penuhi undangan kenduri kawen, kenduri cukur jambul dan kenduri kesyukuran. Itu pun ada 1 gi kenduri cukur jambul yg aku tak dapat hadiri iaitu kat umah Asu Ija..sebab demam. Maafla ya Asu..
Hari ni masuk keja dah 7 hb..maknanya..aku cuma ada 3 hari lagi tempoh masa untuk menghantar semua data ke ibu pejabat. Tapi bila aku check..banyak lagi data yg belum dapat maklumbalas dari kakitangan lam ofice ni.Terutamanya beban kerja kakitangan pegawai. Bila nak kena call dan minta dari pegawai yg buatkan aku berat mulut sikit nih. Maklumla..nak meminta dari pegawai yg lebih tinggi kan..terasa kerdil ja diri.nanti kalau aku minta..terasa cam aku over pula..tapi kalau aku tak minta..jawabnya sampai bebila pun data ni tak siap. Data lain..ok takda masalah sebab aku boleh RUN dari sistem dan ekstrak dari situ ja. Spesifikasi output pun kena minta dari org kewangan..tapi yg ni ok..sebab org kewangan sama lavel ngn aku ja. Jadi..takda la macam aku ni over dan melawan tokey pula .
So..setakat ni sahaja catatan terkini..aku harus habiskan apa yg belum habis. Arghh..tekak masih sakitt..

No comments:

Nufnang